Koszyk 0
Twój koszyk jest pusty ...
Strona główna » Stereo » Wzmacniacze » Gryphon Audio Essence Pre
sala główna Audio Styl
duża sala odsłuchowa
sala główna Audio Styl
sala główna Audio Styl
sala główna Audio Styl
pomieszczenie kinowe
Duża sala odsłuchowa
Gryphon Audio Essence PreGryphon Audio Essence PreGryphon Audio Essence PreGryphon Audio Essence PreGryphon Audio Essence PreGryphon Audio Essence PreGryphon Audio Essence Pre
Gryphon Audio Essence Pre
Gryphon Audio Essence Pre
Gryphon Audio Essence Pre
Gryphon Audio Essence Pre
Gryphon Audio Essence Pre
Gryphon Audio Essence Pre
Gryphon Audio Essence Pre

Gryphon Audio Essence Pre

Gryphon Audio

Dostępność: Realizacja w ciągu 2 - 5 dni - przed złożeniem zamówienia potwierdź dostępność telefonicznie lub mailowo

Stan produktu: Nowy

Cena: 81 900,00 zł

Brak zmiany ceny produktu w ciągu ostatnich 30 dni

Ilość:
-+
szt.
Dodaj do koszyka

  • Opis produktu
  • Recenzja Hi-Fi+

Gryphon Audio Essence Pre - stereofoniczny przedwzmacniacz.


System wzmacniający klasy A Gryphon Essence składający się ze wzmacniacza oraz przedwzmacniacza został opracowany w oparciu o konstrukcje z najwyższej klasy: stereofonicznych i monofonicznych wzmacniaczy mocy Mephisto oraz przedwzmacniacza Pandora. 

Bezkompromisowe i minimalistyczne podejście konstrukcyjne

Konfiguracja dual mono przedwzmacniacza zapewnia możliwie najkrótszą ścieżkę sygnału przy minimalnym okablowaniu wewnętrznym znajdującym się w całości poza ścieżką sygnałową. W trosce o najwyższą wierność brzmienia, rzadko przydatne układy, takie jak kontrola tonów, kontrola balansu, połączenia słuchawek, przełączanie w tryb mono, inwersja polaryzacji i inne zostały usunięte, zmniejszając w ten sposób do absolutnego minimum przesłuch międzykanałowy, zniekształcenia czy podbarwienia dźwięku.

Gryphon Essence jest czysto liniowym przedwzmacniaczem z dwoma zbalansowanymi wejściami XLR i trzema pojedynczymi wejściami RCA. Jedynymi przewodami wśród okablowania wewnętrznego są: krótki przewód uziemiający, taśmy wyświetlacza i przewody zasilania prądem przemiennym, zamontowane w ekranowanym kanale od tylnego gniazda IEC do przełącznika zasilania, tak aby zminimalizować zakłócenia 50/60 Hz. W ścieżce sygnałowej zatem nie ma w ogóle żadnych przewodów. 

Jeśli używasz kompatybilnego wzmacniacza mocy klasy A marki Gryphon, możesz wykorzystać specjalny przewód połączeniowy między gniazdami oznaczonymi GREEN BIAS na przedwzmacniaczu i wzmacniaczu, w celu automatycznej regulacji wartości prądu podkładu wzmacniacza mocy.

Wyczerpujące badania i sesje odsłuchowe poprzedzały wybór każdej części składowej, a wiele oryginalnych, zastrzeżonych części zostało zaprojektowanych i zbudowanych specjalnie dla firmy Gryphon. Ponieważ konstruktorzy Gryphon zwracają uwagę na każdy aspekt obwodu elektronicznego i w pełni rozumieją cel i funkcję każdej części w ramach całości, mogli optymalizować parametry w każdym aspekcie przed przejściem do następnego kroku. Zapewnia to prostotę, krótką ścieżkę sygnału i spójność w obrębie jednego, dobrze zdefiniowanego celu: czystości przekazu muzycznego.

Funkcje dostępne w MENU przedwzmacniacza

Zakres w pełni regulowanych elementów menu sterowanych mikroprocesorem obejmuje nazewnictwo wejść sygnału - składające się z maksymalnie ośmiu znaków, maksymalny poziom sygnału, poziom początkowy sygnału, dopasowanie poziomu wejściowego w zakresie regulacji do 8 dB, dedykowanie wejścia dla systemu kina domowego w celu integracji z procesorem lub wzmacniaczem wielokanałowym, jasność wyświetlacza wybieraną przez użytkownika (100/75/50/25%, Wył.), powrót do ustawień fabrycznych oraz Gryphon Green Bias.

Maximum Level – funkcja ta pozwala na wybranie i zapisanie w pamięci przedwzmacniacza maksymalnego poziomu głośności, którego nie można przekroczyć ręcznie ani zdalnie, dopóki ustawienie to nie zostanie skasowane. W ten sposób zarówno wzmacniacz mocy i głośniki są chronione przed kosztownymi uszkodzeniami.

Start-Up Level – funkcja ta pozwala na wybranie i zapisanie w pamięci przedwzmacniacza domyślnego poziomu głośności, który zostanie automatycznie ustawiony przez przedwzmacniacz za każdym razem, po jego uruchomieniu.

Level Matching – funkcja, dzięki której można automatycznie dopasować poziomy sygnału dla źródeł o niskiej i wysokiej wartości wzmocnienia. Dopasowanie odbywa się za pomocą tłumika głośności, bez dodatkowych elementów na ścieżce sygnału.

Green Bias (aktywny tylko wtedy, gdy przedwzmacniacz Gryphon Essence jest podłączony do wzmacniacza mocy Gryphon pracującego w klasie A, za pośrednictwem łącza sterującego Green Bias). Funkcja Green Bias umożliwia automatyczne przełączanie między trybem pracy w 50%, 75% lub 100% klasie A - bez degradacji właściwości brzmieniowych.

Estetyka i najwyższa jakość wykonania

Niezrównana jakość wykonania, ergonomia i duma z posiadania – wszystko to składa się na całość koncepcji marki Gryphon - mogą być one w pełni docenione tylko przy bezpośrednim kontakcie z urządzeniami. Charakterystyczne, luksusowe wykończenie każdego produktu Gryphon wynika wprost zarówno z projektu obwodu audio jak i interfejsu użytkownika, w celu osiągnięcia wyjątkowej integracji formy i funkcji.

Wzorowa jakość wykonania łączy szczotkowane, anodowane aluminium z subtelnymi czarnymi akrylowymi detalami, zapewniając niezwykle wyrafinowane doznania estetyczne.

Wybitna jakość brzmienia

Od samego początku każdy produkt Gryphon oferował wyjątkową jakość dźwięku, wystawną stylistykę i doskonałą przyjazność dla użytkownika, zaspokajając potrzeby wymagającego audiofila, który oczekuje muzykalności, wygody i estetyki, a wszystko to bez jakichkolwiek kompromisów.

Jakość basu oferowana przez urządzenia serii Essence jest po prostu doskonała: mocna, dobrze zdefiniowana, z masywnym atakiem, to demonstracja nieskrępowanej mocy. 

Bogactwo szczegółów i precyzja przetwarzania basów i wysokich częstotliwości przyczyniają się do zdolności reprodukcji przez przedwzmacniacz właściwej szerokości i głębokości sceny dźwiękowej, oferując trójwymiarowy realizm i rozmieszczenie instrumentów w obrębie sceny muzycznej.
 

Opcjonalne moduły

Przedwzmacniacz Essence oferuje opcję instalacji przedwzmacniacza gramofonowego lub modułu DAC w momencie zakupu lub w późniejszym terminie. Jeśli system składa się zarówno ze źródeł analogowych, jak i cyfrowych, polecane jest zainstalowanie modułu DAC, a przedwzmacniacz gramofonowy, np. Gryphon Sonett można kupić jako oddzielne urządzenie – nie da się bowiem umieścić obu modułów DAC i PSII jednocześnie wewnątrz obudowy przedwzmacniacza Essence.

PSII MM/MC

Moduł przedwzmacniacza gramofonowego PSII MM/MC oparty jest na legendarnym przedwzmacniaczu Legato Legacy. PSII to konstrukcja dual-mono, oferująca znakomitą separację kanałów, zdolna wydobyć każdy detal muzyczny dla uzyskania maksymalnego realizmu brzmienia.

Moduł Gryphon DAC 

Moduł Gryphon DAC pasuje idealnie do przedwzmacniacza Essence. Po zainstalowaniu modułu, wyświetlacz Essence informuje o wybraniu wejścia cyfrowego, częstotliwości próbkowania, formacie PCM / DSD i wybranych ustawieniach filtra cyfrowego. Moduł DAC oparty na innowacyjnym, wielokrotnie nagradzanym przetworniku cyfrowo-analogowym Gryphon Kalliope. Moduł oferuje cztery wejścia cyfrowe (USB, symetryczne AES / EBU 115 Ω, optyczne TOSLink i BNC S / PDIF 75 Ω). USB może przetwarzać PCM do 32-bit / 384 kHz, a także DSD (w systemie Windows do DSD512, w Mac OS do DSD128, w Linux OS do DSD128 DoP); poprzez wejścia cyfrowe BNC S / PDIF i AES / EBU do 192 kHz / 32-bit PCM oraz przez TOSLink do 96 kHz / 24-bit PCM. Kompatybilność formatów różnych danych wejściowych może ulec zmianie bez powiadomienia.

Moduł przetwornika DAC przygotowany jest na obsługę dowolnego bieżącego lub mogącego pojawić się w przyszłości formatu cyfrowego wysokiej rozdzielczości.


Dane techniczne:

Max wzmocnienie +18dB
Pasmo przenoszenia 0.1 Hz – 1 MHz (-3 dB)
Impedancja wejściowa XLR: 50 kOhm, RCA: 25 kOhm
Impedancja wyjściowa 15 Ohm XLR, 22.5 Ohm RCA
Pojemność kondensatorów 2 x 26,000 μF
Pobór mocy w trybie czuwania < 0.5W
Wymiary 47 (szer.) x 16.5 (wys.) x 38.5 (głęb.) / kanał
Waga 13.4 kg netto
Inne parametry techniczne
  • Konfiguracja dual mono
  • Brak globalnej pętli sprzężenia zwrotnego
  • W pełni dyskretna topologia obwodów w klasie A ze sprzężeniem DC
  • Sterowany mikroprocesorowo, oparty o przekaźniki, 43-stopniowy układ regulacji wzmocnienia, wykorzystujący ultraprecyzyjną drabinkę rezystorową, w celu zapewnienia jak najlepszych parametrów brzmieniowych
  • Bardzo szybki bufor wejściowy wykonany w technologii single-ended, pracujący w czystej klasie A, w celu zapewnienia maksymalnych osiągów brzmieniowych
  • Opcjonalny moduł DAC PCM/DSD wyposażony w wejścia: 1 x USB, 2 x SPDIF, 1 AES and 1 optyczne. Częst. próbkowania PCM do Fs = 384 kHZ, DSD do DSD512 (8xDSD)
  • Opcjonalny moduł przedwzmacniacza gramofonowego PSII - oparty o legendarny przedwzmacniacz Gryphon Legato Legacy
  • Lokalne kondensatory odsprzęgające dla maksymalnego tłumienia szumów
  • Dopasowanie poziomu sygnału wejściowego dla poszczególnych wejść w celu zapobieżenia niepożądanym skokom głośności
  • Ekstremalnie krótka ścieżka sygnałowa bez przewodów
  • Minimalna ilość okablowania wewnętrznego poza ścieżką sygnałową
  • Złocone szwajcarskie gniazda XLR firmy Neutrik dla dwóch wejść zbalansowanych i jednego wyjścia
  • Złocone gniazda RCA z izolacją teflonową dla 3 wejść i 1 wyjścia
  • Nieregulowane wyjścia zbalansowane i niezbalansowane AV, w celu integracji z zewnętrznym wzmacniaczem czy procesorem kina domowego
  • Duży fluorescencyjny wyświetlacz dla zapewnienia dobrej widoczności
  • Regulowana jasność wyświetlacza (100/75/50/25%, Wył.)
  • Podświetlane, sensorowe przyciski sterujące na panelu czołowym
  • Wejście i wyjście wyzwalacza 12V DC
  • Wyjście połączeniowe Green Bias w celu automatycznej regulacji prądu podkładu w podłączonym dowolnym wzmacniaczu mocy firmy Gryphon
  • Stylowy nadajnik zdalnego sterowania
  • Aktualizacja oprogramowania wewnętrznego poprzez PC lub klucz USB
  • Certyfikat CE
Zaprojektowano i wykonano w Danii

 

alt

Gryphon Audio Designs Essence Stereo + Essence Pre

Autor: Alan Sircom, HiFi+ no.188 2020/10. Oryginał testu znajduje się tutaj.


Według większości powszechnie przyjętych standardów, połączenie przedwzmacniacza Essence i wzmacniacza mocy Essence zostałoby uznane za produkt z najwyższej możliwej półki pod względem oferowanych efektów, rozmiaru, wagi i ceny. W świecie firmy Gryphon Audio Design, Essence stoi natomiast najniżej w linii przedwzmacniaczy/wzmacniaczy mocy, a na szczyt hierarchii firmowych produktów wiedzie jeszcze naprawdę długa droga.

Essence to nowa linia przedwzmacniaczy i wzmacniaczy mocy oferowanych przez tego duńskiego producenta. Dołącza ona do rodziny innych urządzeń: odtwarzacza CD Scorpio S, wzmacniaczy zintegrowanych Diablo 120 i Diablo 300, a także kolumn Mojo S, które otwierają linię produktów firmy Gryphon. I choć nikt nie nazwałby w pełni skonfigurowanego przedwzmacniacza w cenie 20299£ i wartego 17800£ wzmacniacza mocy „okazją cenową”, należy na nie spojrzeć w kontekście flagowej linii firmowych produktów: przedwzmacniacza Pandora, przedwzmacniacza gramofonowego Legato Legacy, przetwornika cyfrowo-analogowego Kaliope i wzmacniacza Mephisto (a wszystko to za „jedyne” 156000£). Trudno nie zauważyć, że modele Essence reprezentują „produkty marki Gryphon nieprzeznaczone dla milionerów” – oczywiście tylko pod warunkiem, że linia Essence rzeczywiście ucieleśnia firmowe standardy w zakresie projektowania, budowy i efektów, a nie jest wynikiem zabiegów, które mają na celu obcinanie kosztów.

Gdyby ktoś podejrzewał firmę Gryphon o chęć oszczędzania, wszelkie tego typu pomysły odchodzą w niepamięć, gdy wyjmujemy produkt ze sprytnie zrobionej, składanej skrzynki. Reputacja marki Gryphon opiera się na świetnie wykonanych i ładnie zaprojektowanych produktach, a linia Essence bardzo wyraźnie wpisuje się w ten standard. Recenzowane produkty zostały zaprojektowane i wykonane według norm, których oczekujemy od hi-endowego audio. Ich ścianki nie uginają się pod dotykiem palców, a ich konstrukcja jest zarówno ergonomiczna, jak i daje nam dużo informacji na temat sprzętu. Są to czarne urządzenia o solidnych, płaskich ściankach i zuchwałym wyglądzie, wyposażone w jasno świecące, niebieskie i czerwone elementy oświetlenia, ale sensownie przemyślane: mamy tu do czynienia z konstrukcją typu dual mono, więc nie ma miejsca na jakikolwiek bałagan. Wszystko zostało wykonane w niestandardowy sposób – nawet pilot zdalnego sterowania, który posiada dodatkowy uchwyt boczny, ułatwiający kciukowi korzystanie z przycisków. To udogodnienie z pewnością nie jest aż tak bardzo przydatne dla leworęcznych użytkowników, ale i tak robi wrażenie.

To godne uwagi podejście obejmuje nawet instrukcje użytkownika, które przypominają raczej eleganckie, odchudzone albumy z reprodukcjami dzieł sztuki, niż zwyczajne przewodniki w stylu „Jak podłączyć i skonfigurować urządzenie”. Znajdziemy w nich oczywiście wyjaśnienie wszelkich kwestii technicznych, ale cały pakiet nosi znamiona szczególnego „wydarzenia”, które powinno stać się udziałem każdej osoby przy jej pierwszym kontakcie ze wzmacniaczem z górnej półki. Biorąc pod uwagę, że w reklamach kawy każdego z producentów, otwieraniu nowego słoika z granulkami kawy rozpuszczalnej towarzyszy unikalne dla danej marki „pyknięcie”, a firma Aston Martin poświęca sporo czasu na dostrojenie dźwięku wydechu, żeby „odpowiednio” brzmiał, nie umniejszajmy tej potrzeby uczestnictwa w „wydarzeniu”.

Zawartość opakowania jest równie imponująca. Przedwzmacniacz Essence to konstrukcja typu dual mono, w której nie występuje negatywne sprzężenie zwrotne, pracująca w klasie A. Urządzenie to jest w pełni oparte o przekaźniki i sterowane mikroprocesorowo. Oferuje opcję instalacji modułu przetwornika cyfrowo-analogowego Zena DAC, który obsługuje sygnał do 384kHz PCM i DSD512, jak i opcjonalnego modułu przedwzmacniacza gramofonowego MM/MC opartego o model Legato (można wybrać jedną z tych dwóch opcji, obie, lub też żadną). Przedwzmacniacz Essence wyposażony jest w unikalny, dyskretny i precyzyjny 42-stopniowy układ regulacji wzmocnienia wykorzystujący drabinkę rezystorową. Duży fluorescencyjny wyświetlacz pozwala użytkownikowi nadawać nazwy wejściom sygnału i dostosowywać ich poziomy.

Wzmacniacz mocy Essence wygląda całkiem zwyczajnie, ale nie dajmy się zwieść pozorom. Kryje bowiem w sobie wymyślnie zaprojektowane wnętrze: aż 440 000µF rezerwowej pojemności oraz transformator toroidalny 1350VA, zamknięte w ważącej 45kg obudowie. Można nim sterować przy użyciu dwóch umieszczonych na spodzie przycisków, jak również regulować wartość prądu podkładu, używając specjalnego przewodu nazwanego przez firmę „green bias”, łączącego przedwzmacniacz ze wzmacniaczem mocy. Standardowo, recenzowana końcówka mocy zapewnia 50W w klasie A (moc ta zwiększa się dwukrotnie przy obciążeniu 4Ω i znowu wzrasta prawie dwa razy przy 2Ω, dzięki układowi 20 wysokoprądowych, bipolarnych tranzystorów mocy). Dla wzmacniacza mocy można jednak wybrać tryb klasa A/B (w tym przypadku wzmacniacz się tak bardzo nie grzeje, ma więcej mocy, a przedni wyświetlacz świeci na zielono), lub tryb klasa A z wysokim prądem podkładu (wzmacniacz traci wtedy moc i zmienia się w prawdziwy grzejnik, ale jego brzmienie staje się jeszcze słodsze, a pasek wyświetlacza zmienia kolor na czerwony). Wyświetlacz ten może również wskazywać awarie zasilacza i funkcjonować w trybie „maskowania”. Recenzowany wzmacniacz mocy działa wyłącznie we w pełnie zbalansowanym trybie dual mono.

Od pierwszego dźwięku pierwszego odtwarzanego utworu, odnosimy nieodparte wrażenie, że recenzowane urządzenia są możliwie najbardziej odpowiednie dla naszych celów i posiadają stosowne kompetencje, które budują ich autorytet w naszych oczach. Dalsze odtwarzanie muzyki tylko utwierdza nas w tym przekonaniu i pozwala nam, krok po kroku, zdejmować kolejne warstwy muzycznej „cebuli”. Przykładowo, w niektórych hi-endowych systemach występuje rozdźwięk między dźwiękiem a obrazem. Efekty soniczne, które możemy uzyskać z omawianymi tu produktami z linii Essence są natomiast doskonałą zachętą, by korzystać z różnych źródeł – zaczynamy więc rozważać, jak zabrzmią z nimi utwory z serwisu YouTube. Wielu z nas będzie wciąż wolało mur oddzielający dźwięk od obrazu, ale opisane powyżej wrażenie odpowiedniości i autorytetu recenzowanych urządzeń sprawia, że zastanawiamy się, czy ten mur nie jest przypadkiem bardzo cieniutki. Jest to pierwsza z oznak prawdziwej wielkości w domenie audio: dobry system sprawia, że odtwarzamy więcej muzyki – tej, którą kochamy, albo reprezentującej nowe style i gatunki, lub też zaczynamy korzystać z nowych źródeł. Tak właśnie od samego początku dzieje się z produktami z linii Essence.

Kolejną oznaką wielkości w świecie audio jest sytuacja, w której nie czujemy absolutnie żadnej potrzeby, by odpowiadać na pytanie, dlaczego dany produkt robi to, co robi. Utrudnia to nieco pisanie recenzji, ale stałość w działaniu urządzeń z linii Essence (zarówno jeśli chodzi o spełnianie wszelkich standardów jakości dźwięku, jak i zapewnianie zbliżonych efektów sonicznych dla dowolnych rozwiązań systemowych: zbalansowanych, typu single-ended, liniowych, cyfrowych, itd.) najmocniej determinuje naszą potrzebę czerpania radości ze słuchania bez zadawania zbędnych pytań.
 

Odtwarzanie muzyki przez połączone ze sobą recenzowane urządzenia firmy Gryphon sprawiło, że brzmiała, jakbym sam wybierał nagrania, które brzmiały dobrze z tymi dwoma produktami w systemie. Każdy z utworów wydawał się być częścią pokazowego nagrania typu demo, stworzonego specjalnie dla firmy Gryphon. Dodam, iż niektóre z moich ulubionych utworów były rzeczywiście używane w takim charakterze podczas pokazowych odsłuchów omawianego producenta, więc specjalnie ich nie odtwarzałem, by przypadkiem nie dopuścić do powstania efektu synergii w systemie. Nie miało to jednak żadnego znaczenia. Nieważne, jakich utworów słuchałem – jeśli były dobrze nagrane, brzmiały jak demo, a jeśli nie – dwa gryfy dawały z siebie wszystko, by złej jakości materiał zabrzmiał możliwie najlepiej.

Weźmy na przykład album Sergei Rachmaninoff: Symphony No. 3,  Op. 44; Symphonic Dances, op. 45 [Zinman, Baltimore SO, Telarc]. Jest to świetne nagranie pokazowe, zarejestrowane w możliwie najlepszych okolicznościach, które testuje i pokazuje zakres dynamiki dowolnego systemu, ale jego odsłuch w towarzystwie duetu firmy Gryphon był niczym przejażdżka kolejką górską po osobistych przeżyciach kompozytora. Charakterystyczne dla tych utworów cechy: energia i pasja nigdy nie schodzą na dalszy plan, ale w tym przypadku zapierają nam dech w piersiach i sprawiają, że chcemy więcej. Jeżeli następnie odtworzymy „Święto wiosny” Strawińskiego, będziemy znów gotowi, by w muzycznym szale rzucić kilkoma krzesłami.

Mamy tu do czynienia z pierwszorzędnym odwzorowaniem detali i wzorcową artykulacją dźwięków – nie tylko „wokali”, ale także „dźwięków” w ogóle, co chcę wyraźnie podkreślić. Recenzowane urządzenia nie tylko ze świetną rozdzielczością oddają ludzki głos (zarówno partie śpiewane, jak i mówione), ale równie doskonale radzą sobie z odwzorowaniem „kształtu” dźwięków gitary basowej, czy pianina. Utwór „Mi Buenos Aries Querdo” Barenboima, Mederosa i Console [z albumu Tangos Among Friends CD, Teldec] doskonale ukazuje te cechy. Dwa gryfy elegancko przedstawiają interakcję między trzema wykonawcami, a także ekspresywny i wyraźny charakter zarówno muzyków, jak i ich instrumentów, jakby po drodze nie było żadnych przetworników, ani elektroniki.

Obrazowanie też było najwyższej jakości: dźwięk rozciągał się szeroko i koncentrował z przodu kolumn bardziej, niż napierał na tylną ścianę pokoju odsłuchowego, a rozmiar i solidność sceny dźwiękowej były tak dobre, jak to możliwe tylko z najlepszym sprzętem. Dobrze to ukazuje „próbne” nagranie utworu „Love in Vain” z albumu Stripped [Polydor] grupy The Rolling Stones. Każdy z członków zespołu był fizycznie umiejscowiony we własnej przestrzeni, ale łatwo można było również wyłapać subtelne dźwięki pomieszczenia. Trzeba mieć w torze sprzęt pierwszorzędnej jakości, ale przedwzmacniacz i wzmacniacz mocy Gryphon Essence mogłyby spokojnie być najtańszymi elementami w systemie, a przy tym w niczym nie ustępować wszystkim pozostałym urządzeniom.

Niektóre dobre systemy audio przypominają nam, dlaczego właściwie zaczęliśmy się zajmować naszym muzycznym hobby. Tak jest również w przypadku wzmacniaczy z linii Essence. Ważniejsze jest natomiast, że pozwalają nam one zdać sobie sprawę, dlaczego kiedyś zachwycił nas dany utwór. To naprawdę duże osiągnięcie – ci z nas, którzy już od dawna interesują się muzyką, często nie mają już w sobie dawnego zapału (szczególnie podczas odtwarzania płyt testowych). Wiele utworów z naszej kolekcji słuchaliśmy już tak wiele razy, że nasz entuzjazm i oddanie muzyce zdecydowanie się zmniejszyły. Linia Essence pozwala nam strząsnąć pajęczynę minionych lat i daje nam na nowo naszą muzykę. Nie przywołuje wspomnień związanych z naszym pierwszym spotkaniem z twórczością Dylana, Joni Mitchell, Led Zeppelin, czy Beyoncé, ale sprawia, iż mamy wrażenie, że słyszymy ją po raz pierwszy – i znów się nią dogłębnie zachwycamy.

Jest to możliwe w dużej mierze dzięki specyficznym zaletom duetu wzmacniaczy z linii Essence: ich świetnym osiągom, pełnemu mocy zakresowi dynamiki, fantastycznej zdolności oddawania szczegółów, a także wspomnianemu wcześniej autorytetowi. Muzyka wibruje, dotyka głębin naszego wnętrza i ukazuje całą swoją dzikość. Rodzaj wzmocnienia oferowany przez recenzowane urządzenia jest przeznaczony dla osób, które lubią na stojąco oklaskiwać dobry występ. W obecnych czasach, gdy dobre wykonania są zazwyczaj dostępne w postaci nagrań, a nie wydarzeń na żywo, może nam być trochę głupio wstać i oklaskiwać wykonawców nagranych na płycie CD, lub muzykę z przesyłanego strumieniowo pliku, ale… czemu nie? To właśnie robią dla nas i dla naszej muzyki produkty z linii Essence.

Porozmawiajmy więc o wadach wzmacniaczy z linii Essence. Koniec rozmowy, bo recenzowane urządzenia są wszelkich (tak, WSZELKICH) wad pozbawione. Oczywiście, wzmacniacz, który potrzebuje 45 minut, by przejść od dobrych do wspaniałych efektów, może odstręczyć osoby poszukujące natychmiastowej gratyfikacji. Niektórzy będą również woleli zamienić pewne aspekty całościowego doświadczenia sonicznego na zbyt mocno zaakcentowane, a nawet przesadzone efekty oferowane przez inne urządzenia. Z kolei osoby, którym podoba się niezwykle łagodna, prowadząca na krawędź utraty przytomności, jazzowa prezentacja o miękkich krawędziach mogą uznać pełne ekspresji, potężne i bezpośrednie wzmacniacze z linii Essence za zbyt mocno odbiegające od ideału. Z drugiej strony, pozostali miłośnicy muzyki stwierdzą, iż produkty Essence świetnie radzą sobie z audiofilskimi, relaksacyjnymi nagraniami jazzowymi, a na dodatek pozbawiają je otumaniającej otoczki, która działa na słuchaczy niczym Rohypnol.

Oprócz nowych wzmacniaczy z linii Essence, Gryphon oferuje nam również nowe, flagowe kable VANTA. Wykorzystują one wyjątkowe, opracowane przez firmę przewody wykonane ze stopu srebra i złota, z izolacją PTFE, otoczone ekranem utkanym z pokrytych srebrem miedzianych nici i okryte czarnym, błyszczącym, poliuretanowym płaszczem. Tak, jak wszystkie pozostałe produkty firmy Gryphon, te również zostały zaprojektowane, by spełniać najwyższe standardy (podobnie mówi o swoich produktach wielu innych producentów, ale potem nie robi tego, co praktykuje się w firmie Gryphon – na przykład nie lutuje elementów pod mikroskopem, by zapewnić ich perfekcyjne połączenie). Podobnie jak każdy inny produkt z rodziny gryfów, te kable też są drogie, ale pod względem sonicznym dostajemy dokładnie to, za co płacimy, a nawet więcej. Zaliczyłbym je do najlepszych akcesoriów tego typu, a wiele podobnych produktów kosztuje więcej. Podobnie jak wzmacniacze z linii Essence, odznaczają się taką samą zdolnością do budowania autorytetu i odpowiedniością prezentacji, która charakteryzuje się niesamowitym odwzorowaniem detali, precyzją i szybkością. Dlatego właśnie świetnie pasują do rodziny produktów Gryphon i trudno byłoby mi znaleźć coś lepszego na ich miejsce. Większość recenzentów (w tym ja) posiada ogromną skrzynkę pełną nadzwyczajnie egzotycznych kabli, których używa się do budowania systemów. Każdy z nas ma swoje osobiste preferencje w tym zakresie, ale nie znajdziemy jednego uniwersalnego kable, który pasowałby do wszystkich recenzowanych przez nas systemów. Dobrym, aktualnym i bardziej prozaicznym przykładem są wzmacniacze firmy Hegel, które dobrze współdziałają z kablami Nordost Blue Heaven, podczas gdy wzmacniacze Primare ładnie brzmią z kablami Vertere Redline, ale kable VANTA są bardziej uniwersalne niż większość innych.

Było to dla mnie niczym objawienie. Chociaż już wcześniej miałem do czynienia z produktami firmy Gryphon Audio Designs, zawsze doświadczałem ich brzmienia z pewnego dystansu. Za każdym razem, oferowana przez nie jakość dźwięku była przynajmniej imponująca, ale różnica między doświadczeniem z daleka, a doświadczeniem bezpośrednim jest duża. Mocno wierzę w koncepcję  „różnych ścieżek prowadzących na szczyt tej samej góry” i w tym właśnie kontekście recenzent ma do wykonania zadanie godne Szerpy. Ma znaleźć odpowiednią ścieżkę dla wspinającej się osoby, a nie narzucać swoją własną innym. Jeżeli jednak chodzi o przedwzmacniacz i wzmacniacz mocy Essence firmy Gryphon Audio Designs, pozwoliły mi odnaleźć moją własną drogę. Naprawdę oferują nam wyjątkową jakość, o której zapewnia producent. Nic na to nie poradzę, ale czuję, że te dwa czarne pudełka, płyta LP i źródło cyfrowe, para przyzwoitych kolumn i kable VANTA są wszystkim, czego użytkownik hi-endowego audio potrzebuje w swoim systemie. Owszem, zawsze można mieć „więcej”, ale nie zawsze jest to „lepsze”.

 

Pozostałe produkty z kategorii
Ferrum
Wilson Audio
Finite Elemente
Final Audio Design
NorStone Design
Sumiko
Epson
Klipsch
Van Den Hul
Nordost
Grado
Primare
Sonos
Magico
Electrocompaniet
Cardas Audio
Nagaoka
Eversolo
Unison Research
Kef
SOtM
Reavon
Loewe
Purist Audio Design
Lyngdorf
Cambridge Audio
Ruark Audio
SVS
Onkyo
REL
Chord
Lumin
TAD
Sonus Faber
Gryphon Audio
Dynaudio
Vicoustic
Dali
Mark Levinson
Dan D'Agostino
Rogoz Audio
Bang & Olufsen
dCS
Atoll
Focal
Keces
JBL
MoFi Electronics
Siltech
Musical Fidelity
Tellurium Q
Reloop
Supra
Silent Angel
SPL
Transrotor
Moon
JL Audio
Opera
KLH
Naim
Pro-Ject
Arcam
McIntosh
Piega
Chord Electronics

Ostatnio oglądane

Brak danych do wyświetlenia
USTAWIENIA PLIKÓW COOKIES
Są zawsze włączone, ponieważ umożliwiają podstawowe działanie strony. Są to między innymi pliki cookie pozwalające pamiętać użytkownika w ciągu jednej sesji lub, zależnie od wybranych opcji, z sesji na sesję. Ich zadaniem jest umożliwienie działania koszyka i procesu realizacji zamówienia, a także pomoc w rozwiązywaniu problemów z zabezpieczeniami i w przestrzeganiu przepisów.
Pliki cookie funkcjonalne pomagają nam poprawiać efektywność prowadzonych działań marketingowych oraz dostosowywać je do Twoich potrzeb i preferencji np. poprzez zapamiętanie wszelkich wyborów dokonywanych na stronach.
Pliki analityczne cookie pomagają właścicielowi sklepu zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzi w interakcję ze sklepem, poprzez anonimowe zbieranie i raportowanie informacji. Ten rodzaj cookies pozwala nam mierzyć ilość wizyt i zbierać informacje o źródłach ruchu, dzięki czemu możemy poprawić działanie naszej strony.
Pliki cookie reklamowe służą do promowania niektórych usług, artykułów lub wydarzeń. W tym celu możemy wykorzystywać reklamy, które wyświetlają się w innych serwisach internetowych. Celem jest aby wiadomości reklamowe były bardziej trafne oraz dostosowane do Twoich preferencji. Cookies zapobiegają też ponownemu pojawianiu się tych samych reklam. Reklamy te służą wyłącznie do informowania o prowadzonych działaniach naszego sklepu internetowego.
ZATWIERDZAM
Korzystanie z tej witryny oznacza wyrażenie zgody na wykorzystanie plików cookies. Więcej informacji możesz znaleźć w naszej Polityce Cookies.
USTAWIENIA
ZGADZAM SIĘ