Koszyk 0
Twój koszyk jest pusty ...
Strona główna » Audio Research
alt
alt

Audio Research

Audio Research

Audio Research: podróż ku szczytom jakości odtwarzania muzyki

Od samego początku, od 1970, Audio Research stale produkuje lampowe komponenty osiągające najlepsze brzmienie w swojej klasie. Po pięciu dekadach ręcznego montowania doskonałego sprzętu audio, ARC zdobyło wiedzę i doświadczenie pozwalające osiągnąć firmie pozycję lidera wśród producentów luksusowej elektroniki. Dzisiejsze komponenty Audio Research stanowią kulminację pięćdziesięcioletnich poszukiwań jak najlepszych sposobów odtwarzania muzyki w systemach stereofonicznych.

Celem firmy od zawsze był rozwój produktów dla osiągania lepszego brzmienia i dla zaspokojenia wymagań wymagających audiofilów i melomanów. Dzisiaj, po 50 latach rozwoju, u podstaw działań Audio Research leży ta sama pasja ku przekraczaniu nowych granic. Zasadniczym kryterium rozwoju produktów Audio Research zawsze było i jest obecnie tworzenie komponentów oferujących pełne bogactwo barw i gęste faktury brzmienia, które są przypisywane lampom próżniowym. Teraz firmie Audio Research udało się połączyć kryterium analogowego i naturalnego ciepła z olbrzymią ilością detali i zadziwiającą dynamiką tranzystorów, bez konieczności godzenia się na kompromisy wynikające z zastosowanych technologii.

Do wyznaczonych celów Audio Research dochodzi wykorzystując dwie (tak samo ważne) metody badawcze. Pierwszą z nich są pomiary. Inżynierowie ARC wykorzystują najdokładniejsze urządzenia pochodzące wprost z uniwersyteckich laboratoriów do nieustannego dokonywania pomiarów tworzonych przez siebie układów elektronicznych. Drugą metodą oceny sprzętu są testy odsłuchowe. Wszyscy inżynierowie ARC są również miłośnikami muzyki i audiofilami, którzy znają przewagę krytycznych odsłuchów sprzętu w realnych warunkach akustycznych nad laboratoryjnymi pomiarami. Wiedzą, że jedynie połączenie obu tych światów może dać rzeczywisty postęp w odtwarzaniu muzyki.

Geneza Audio Research w pigułce

1951

W 1951 William Zane [Bill] Johnson otwiera w południowej części Minneapolis specjalistyczny sklep audio – Electronic Industries. Sklep ten był dla Billa platformą, która pozwoliła wcielać w życie jego idee i projekty: Bill projektował bowiem dla wymagających klientów zaawansowane wzmacniacze. Jego pierwszą konstrukcją wykonaną na zamówienie był wzmacniacz monofoniczny zajmujący trzy obudowy!

1968

W 1968 Bill sprzedaje firmę, projekty, patenty i swoje usługi firmie Peploe, również pochodzącej z Minneapolis. Jednak praca dla innej firmy nie trwała długo. Po dwóch latach, Bill odkupuje wszystko i w 1970 zakłada firmę Audio Research Corporation.

1970

W tym czasie lampy próżniowe są w odwrocie. Wypierają je tranzystory, tańsze i łatwiejsze w zastosowaniu z racji mniejszych wymagań odnośnie chłodzenia. W tym czasie jednak, tranzystory znajdują się na początku swojego rozwoju. Na ich podstawie nie da się osiągnąć muzykalnego brzmienia. Bill jest, bez żadnych wątpliwości, przekonany o zaletach lamp próżniowych, które pozwalają osiągnąć bardziej realistyczny i wciągający dźwięk. Wierzy również, że optymalne wykorzystanie możliwości lamp pozwoli im zaoferować niektóre cechy brzmienia kojarzone jako zalety tranzystorów – zwłaszcza szybkość i kontrolę. To w roku 1970 [dużo przed powstaniem dzisiejszych kontekstów] Bill wymyślił hasło ‘High Definition’, które dziś jest zastrzeżonym znakiem towarowym i integralną częścią tożsamości firmy.

W pierwszych latach działalności, firma Audio Research produkowała urządzenia, które Bill zaprojektował dla Electronic Industries. W tym czasie, żaden amerykański producent sprzętu audio nie miał w ofercie urządzeń wykorzystujących lampy. Podczas branżowych targów w 1970, jakiś rozzłoszczony inżynier krzyknął do Billa ‘właśnie cofnąłeś przemysł audio o dwadzieścia lat!’ Nie wiedział wtedy, że po latach Bill będzie uznawany za pioniera dzisiejszego high-endu a w czasach renesansu lamp w latach osiemdziesiątych Bill będzie o lata świetlne przed konkurencją!

1972

W roku 1972 firma Audio Research dostała prawdziwy wiatr w żagle. Nowy przedwzmacniacz Billa,  model SP-3 zostanie doceniony przez dwa najbardziej wpływowe magazyny tamtych czasów.

1973

J. Gordon Holt z magazynu Stereophile napisał w swojej recenzji SP-3: ‘Jeżeli chcesz najlepiej brzmiący przedwzmacniacz, jaki w ogóle można kupić i masz na to pieniądze: jest nim właśnie SP-3.” Mniej więcej w tym samym czasie, Harry Pearson z ‘The Absolut Sound’ napisał: „Chcę to powiedzieć wolno i wyraźnie: ten przedwzmacniacz jest najlepszy.” Te dwa testy pozwoliły Audio Research wyjść na czoło wyścigu. Olbrzymia popularność SP-3 ustabilizowała pozycję firmy na mapie świata audio.

Późne lata ‘7o, wczesne ‘8o i ‘9o

Sukces SP-3 i wzmacniaczy w rodzaju D-150, na rozwój samej firmy Audio Research oraz rozszerzenie jej oferty. Bill stale skupiał się na tworzeniu produktów osiągających coraz lepsze brzmienie nie zważając przy tym na merkantylne kwestie rynkowe. Od czasu do czasu eksperymentował z tranzystorami, ale w końcu powiedział: „Czy się to nam podoba, czy nie, lampy są po prostu lepsze do zastosowań audio.”

Przywiązanie Billa do brzmieniowej wyższości lamp znalazło nowe potwierdzenie w roku 1995, wraz z premierą linii Reference. Minęło wtedy 45 lat od skonstruowania przez Billa pierwszego wzmacniacza. Przyszła więc pora na skumulowanie całej wiedzy i doświadczenia. Pierwszym wzmacniaczem mocy nowej linii był model monoblok Reference 600, który potrafił dostarczyć z lamp 600W mocy wyjściowej. Towarzyszył mu przedwzmacniacz liniowy Reference 1. Seria Rerefence stała się dla Audio Research platformą, która pozwoliła wyprodukować najlepsze urządzenia audio na świecie. Jej historia rozwija się do dzisiaj. 

2010

Seria Reference wyznaczyła nowe standardy na rynku i pozwoliła firmie Audio Research wrócić na fotel lidera świata high-endu. Aby uczcić czterdziestą rocznicę powstania firmy, w 2010 wprowadzono do sprzedaży przedwzmacniacz Reference Anniversary z zasilaczem w osobnej obudowie. Jego produkcję ograniczono do jednego roku. Przedwzmacniacz ten osiągnął olbrzymi sukces rynkowy. Powszechnie uznano go też za najlepszy przedwzmacniacz linowy, jaki wyprodukowano.

Dzisiaj

Audio Research działa dziś w pełnej zgodzie z własnymi tradycjami: produkuje komponenty pozwalające osiągnąć najlepsze brzmienie przez długie lata bezawaryjnego działania. Długoletnie wsparcie klientów jest jednym ze znaków rozpoznawczych Audio Research. Firma może nadal naprawić praktycznie wszystkie urządzenia wyprodukowane w trakcie całego jej działania. Nadal pracuje jednak nad nowymi rozwiązaniami, które pozwolą uczynić odtwarzaną muzykę bardziej realną i przyjemną w odbiorze. Wieloletnie hasło Audio Research faktycznie reprezentuje wartości towarzyszące jej działalności: Doświadcz Audio Research – poczuj High Definition.


Dodatkowe opcje przeglądania
Zakres cen od do

Ostatnio oglądane

Brak danych do wyświetlenia
USTAWIENIA PLIKÓW COOKIES
W celu ulepszenia zawartości naszej strony internetowej oraz dostosowania jej do Państwa osobistych preferencji, wykorzystujemy pliki cookies przechowywane na Państwa urządzeniach. Kontrolę nad plikami cookies można uzyskać poprzez ustawienia przeglądarki internetowej.
Są zawsze włączone, ponieważ umożliwiają podstawowe działanie strony. Są to między innymi pliki cookie pozwalające pamiętać użytkownika w ciągu jednej sesji lub, zależnie od wybranych opcji, z sesji na sesję. Ich zadaniem jest umożliwienie działania koszyka i procesu realizacji zamówienia, a także pomoc w rozwiązywaniu problemów z zabezpieczeniami i w przestrzeganiu przepisów.
Pliki cookie funkcjonalne pomagają nam poprawiać efektywność prowadzonych działań marketingowych oraz dostosowywać je do Twoich potrzeb i preferencji np. poprzez zapamiętanie wszelkich wyborów dokonywanych na stronach.
Pliki analityczne cookie pomagają właścicielowi sklepu zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzi w interakcję ze sklepem, poprzez anonimowe zbieranie i raportowanie informacji. Ten rodzaj cookies pozwala nam mierzyć ilość wizyt i zbierać informacje o źródłach ruchu, dzięki czemu możemy poprawić działanie naszej strony.
Pliki cookie reklamowe służą do promowania niektórych usług, artykułów lub wydarzeń. W tym celu możemy wykorzystywać reklamy, które wyświetlają się w innych serwisach internetowych. Celem jest aby wiadomości reklamowe były bardziej trafne oraz dostosowane do Twoich preferencji. Cookies zapobiegają też ponownemu pojawianiu się tych samych reklam. Reklamy te służą wyłącznie do informowania o prowadzonych działaniach naszego sklepu internetowego.
ZATWIERDZAM
Korzystanie z tej witryny oznacza wyrażenie zgody na wykorzystanie plików cookies. Więcej informacji możesz znaleźć w naszej Polityce Cookies.
USTAWIENIA
ZAAKCEPTUJ TYLKO NIEZBĘDNE
ZGADZAM SIĘ